Clicky

Gratis tips, trucs, nieuws en uitleg over LinkedIn. Vraag en antwoord.

10:42 pm
28 March 2024

Profiel optimalisatie op LinkedIn – Externe links.

Profiel optimalisatie op LinkedIn – Externe links.

Als je een linkedIn profiel bekijkt zie je bij veel mensen het volgende staan in de body:

Dit zijn externe links naar vermoedelijk de website van het bedrijf waar ze werken. Maar dat weet je pas zeker als je er op klikt.

Hoe staan deze links bij jou? Ook op deze manier? Zo ja dan laat je een kans liggen. Je kunt hier namelijk ook een eigen omschrijving aan geven in plaats van de standaard beschrijving.

Het is heel eenvoudig, maar wel verstandig om even aan te passen.

Let op, als je niet wilt dat iedereen ziet dat je je profiel aan het aanpassen bent, lees dan eerst deze tip.

Ga naar Edit Profile bij het Profile menu bovenin.

Je profiel opent nu in de edit-modus waarmee je je profiel kunt wijzigen.

Scroll naar beneden tot dat je de links ziet en klik daar op Edit achter een van de websites. Maakt niet uit welke, je komt toch in hetzelfde scherm.

Je krijgt dan een scherm getiteld Additional Information en het gaat nu even om de bovenste items.

Bij mij staan ze al op Other, maar als jij ze nog op Company Website hebt staan dan ziet het er waarschijnlijk zo uit:

Klik op Company Website of wat je ook heb staan en selecteer Other:

Kies hier altijd Other want daarmee kun je zelf een beschrijving aan de link geven!! Dus ook als het een link naar een portfolio of personal website betreft. Het is namelijk voor je bezoekers uitnodigender als er staat: ‘Bekijk mijn portfolio’ in plaats van ‘Portfolio’.

Titels
Als je een bedrijfswebsite hebt staan en je verkoop schoonmaakartikelen, gebruik dan als titel: ‘Schoonmaakartikelen’. Je kunt hier maximaal 30 tekens voor gebruiken, maar in je profiel worden er maar 25 getoond. Wees dus creatief!

In mijn geval vul ik wat andere zaken in want ik verkoop geen schoonmaakartikelen.

Maximaal drie externe links.
Je kunt maar maximaal drie externe websites invullen. Externe websites mogen een hele lange URL hebben. Zo linkt mijn derde link gewoon naar Managementboek.nl naar mijn boek. http://www.managementboek.nl/boek/9789491426094/simpel-zakendoen-met-social-media-jan-willem-alphenaar.

Als je klaar bent met invullen klik je onder aan het scherm op Save Changes.

Als je nu je profiel bekijkt zie je dat het er een stuk netter en duidelijker uitziet. Nu hopen dat potentiële klanten hier op klikken 🙂

 

Tip: controleer ook eens of je niet links naar een vorige werkgever hebt staan!

4 comments

  • Hallo Jan Willem,

    Het blijkt dat wanneer je de URL custom maakt, Google de website waarna je verwijst niet indexeert. Terwijl deze pagina’s wel geindexeerd worden als je de standaard “Company Website’ laat staan. Interessant niet?

    Reply
    • Dat is zeker interessant en apart Richard.
      Dan ben ik er nog voor om het in LinkedIn duidelijker te maken voor de bezoekers van je profiel. Dat moet boven SEO gaan.

      Reply
  • Weet je toevallig ook hoe je URL’s kunt toevoegen als je deze nog niet hebt? Deze vraag kreeg ik van iemand die wel een profiel aangemaakt heeft maar nog geen URL’s en deze nu wil toevoegen.
    Vreemd genoeg krijg je standaard geen edit optie als je nog geen URLS in je profiel hebt geplaatst.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.