Optimaal communiceren op LinkedIn voor B2B en B2C

Optimaal communiceren op LinkedIn voor B2B en B2C

Vragen die bij veel LinkedIn gebruikers leven: Hoe kan ik het beste kennis en informatie delen op LinkedIn? Op welke tijdstippen bereik ik het best mijn doelgroep en wat moet ik wel of niet gebruiken in een status update?

Daar is onderzoek naar gedaan door Compendium, een content marketing bueau en dat is mooi weergegeven in onderstaande Infographic. In de Infographic vind je ook informatie over Twitter, maar die laat ik hier buiten beschouwing.

Even de bevindingen over LinkedIn op een rijtje, verdeeld over B2B en B2C.

B2B – business to business

  • De ideale lengte voor een B2B bericht is 16 tot 25 woorden;
  • Als je een vraagteken plaatst in een B2B bericht leidt dat to 25% minder kliks (mensen zijn blijkbaar bang voor vragen);
  • Een uitroepteken leidt tot 26% meer kliks!;
  • Een hashtag (#) leidt tot 56% meer kliks, dan moet deze wel relevant, aansprekend en herkenbaar zijn;
  • Berichten op een zondag leiden bij B2B tot de meeste kliks;
  • B2B berichten worden het meest gelezen op het hele en het halve uur;

B2C – business to consumer

  • De ideale lengte voor een B2C bericht is 21 tot 25 woorden
  • Als je een vraagteken plaatst in een B2C bericht leidt dat to 45% minder kliks (consumenten zijn blijkbaar nog banger voor vragen)
  • Een uitroepteken leidt tot 27% meer kliks!
  • Een hashtag (#) leidt tot 20% minder kliks!!
  • Berichten op een maandag leiden bij B2c tot de meeste kliks;

Oh ja, uit het onderzoek blijkt ook dat berichten op LinkedIn het meest gelezen worden in de ochtend en rond lunchtijd. Hou daar dus rekening mee bij je content planning.

 

Deze post is al 1049 keer gelezen.

10 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *