Vrij met de feestdagen of weinig te doen? Pak je LinkedIn eens op!

Vrij met de feestdagen of weinig te doen? Pak je LinkedIn eens op!

linkedinopschonen

We zitten in een rustige tijd (behalve voor winkeliers en horeca dan). De dagen rondom kerst en Oud en Nieuw gebeurt er gewoon weinig. Dus ga je je mailbox een beetje opschonen, administratie bijwerken en nieuwe plannen maken voor 2013.

Eigenlijk een perfecte tijd om je LinkedIn profiel eens af te stoffen. Hoe lang geleden heb je daar iets mee gedaan? Is het nog steeds een statisch visitekaartje? Hieronder een aantal tips om je LinkedIn profiel weer helemaal up to date te maken.

Profiel

linkedinopschonen

1. Je profielfoto

Sinds de grote veranderingen bij LinkedIn komt je foto overal naar voren bij je activiteiten op LinkedIn. Plaats een duidelijke foto van jezelf. Maak deze minimaal 220 x 220 pixels groot.

2. Je professional headline

Je professional headline is wat mensen zien als je hun profiel hebt bekeken. Maak deze zinvol. Je hebt hier aardig wat ruimte dus benut deze. Laat mensen in een oogopslag zien wie je bent of wat je doet.

3. Je contactgegevens

Als je, behalve gevonden worden op LinkedIn, ook wilt dat mensen contact met je kunnen opnemen, controleer dan of je adresgegeven en telefoonnummer nog kloppen.

4. Twitter

Als je Twittert en dit niet nadrukkelijk als privé persoon doet, koppel dan even je Twitter account. Op die manier geef je mensen meer inzicht in je doen en laten.

5. Websites

Je kunt bij LinkedIn drie externe websites koppelen. Zorg dat deze met je zakelijke profiel te maken hebben en vertel meteen waar ze over gaan. Dus niet de standaard teksten, maar gewoon een korte omschrijving.

6. Je public URL

Deze wordt nog steeds vaak vergeten. Vaak zie je nog dat mensen daar een nummer in hebben staan. Pas dat even aan, is goed voor je vindbaarheid in Google.

 

 

 

Deze post is al 261 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *