Gemeenten laten mogelijkheden van LinkedIn liggen

Gemeenten laten mogelijkheden van LinkedIn liggen

Schermafbeelding 2013-05-12 om 19.52.11

Gisteren sprak ik voor een aantal vertegenwoordigers van de grote Gemeenten (meer dan 100.000 inwoners) over LinkedIn.

In een praktische sessie met veel interactie, nam ik de nieuwe mogelijkheden van LinkedIn met de deelnemers door. Naast veel bevestiging van wat ze al wisten kon ik ze ook tot nieuwe inzichten brengen over de kracht van groepen, endorsements en company pages.

Het schokkende vond ik wel dat alle vertegenwoordigde gemeenten enkele duizenden volgers hebben op hun Company Page, maar deze totaal niet (volledig) ingericht hebben en ook niet optimaal benutten.

Naast alle traditionele kanalen wordt Social Media door de gemeenten ingezet, maar een update van belangrijk nieuws op de Company Page voor een paar duizend volgers wordt vergeten.

Over twee maanden zal ik opnieuw deze gemeente pagina’s bekijken en dan hier een onderzoek plaatsen van welke gemeente dit het beste inzet. De deelnemers van gisteren waren overtuigd van de meerwaarde en hebben ook de handleiding gekregen voor het opzetten van deze pagina. Dus ik ben benieuwd! Waarom zou je gratis mogelijkheden met een bewezen meerwaarde laten liggen?

Hieronder de slides, zoals gisteren gebruikt.

 

 

Deze post is al 818 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

8 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *