Ben jij een Rolodexer of Rockstar op LinkedIn? 4 types in kaart gebracht

Ben jij een Rolodexer of Rockstar op LinkedIn? 4 types in kaart gebracht

Ik dacht altijd dat er drie soorten LinkedIn gebruikers waren. De mensen die het niet gebruiken, de mensen die een account hebben maar er niets mee doen en de mensen die er de hele dag mee bezig zijn.

Ik schaar mijzelf tot die laatste. Ik kan er niks aan doen, ik ben nu eenmaal fan. Vandaar ook deze site 🙂

Maar, Peoplelinx, een club uit de VS die Social Business Optimization Software levert en diensten daar omheen, heeft vier categorieën bedacht en uitgedacht.

LinkedIn-Snapshot-300x295

 

Met op de x-as de marketablity, oftewel hoe goed kun jij jezelf en/of je organisatie verkopen en op de y-as je connectivity. Bij de connectivity gaat het niet zozeer om het aantal connecties dat je hebt, maar hoeveel interactie je hebt.

En zo komen ze met een eenvoudige matrix waarin vier soorten mensen zitten. En omdat ik lui ben, citeer ik ze:

  • Rockstars have high scores on both Connectivity and Marketability. They look great and they connect well. They’re the ones the rest of us want to be when we grow up. Try not to hate them for being so good at using LinkedIn.

  • Resumators have good-looking profiles on LinkedIn, but their networks aren’t very strong. I call them “Resumators” because they seem to fixate on the resume aspects of LinkedIn. They’re working hard to advertise themselves and their talents. What they don’t realize is that who you know is at least as important as what you know.

  • Rolodexers are the reverse-image of Resumators. They think LinkedIn is nothing but an online Rolodex, so they merrily go around collecting contacts. But because they don’t invest in their own profile, they actually do a real disservice to their own brand. They look bad in front of lots of people.

  • Reactors are the people who think it’s enough to simply be “on” LinkedIn. They accept contact requests from others, and maybe even update their profiles when prompted. But they don’t take an active role in their network or their profile.

 

Bron: JDSSupra

Deze post is al 271 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *