Sommige organisaties snappen echt niks van LinkedIn

Sommige organisaties snappen echt niks van LinkedIn

LinkedIn is een netwerk voor professionals. Daar omheen is een heel mooie ecosysteem gebouwd met Company Pages en groepen om met elkaar te connecten, te discussiëren en vooral kennis te delen.

Een profiel is ALTIJD een persoonlijk profiel. Een persoon dus, ook wel mens genoemd. Een mens kan werken bij een organisatie. Die organisatie maakt vervolgens een Company Page.

Om met mensen over bepaalde onderwerpen te praten zijn er groepen.

Dus, op een rijtje gezet:

  • profiel is voor mensen/medewerkers;
  • Company Page is voor bedrijfsprofilering;
  • groepen zijn voor het vinden en verbinden van gelijkgestemden.

Dus als bedrijf maak je niet een LinkedIn profiel aan en ga je mensen maar lukraak uitnodigen. Je medewerkers maken een persoonlijk profiel en die kunnen met mensen connecten en eventueel verwijzen naar een Company Page.

Deze week al twee organisaties die het niet snappen.  Ik weet niet wat zij voor boekje of artikel hebben gelezen of wie hen heeft geadviseerd, maar hier gaat dus echt iets faliekant fout.

Dus alstublieft, stop hier mee en nodig mij niet uit als organisatie om te connecten!

 

Schermafbeelding 2013-09-23 om 08.43.11

Schermafbeelding 2013-09-27 om 14.59.05

 

 

Deze post is al 734 keer gelezen.

3 comments

  • Herkenbaar Jan Willem. Wat ik op social media altijd opvallend vind is dat je ‘gestruikel’ van mensen wel acceptabel vindt (het zijn eh mensen immers) maar dat je dat van een ‘merk’ niet duldt. Het wordt tijd dat de mensen achter de merken uitkomen…

    Reply
  • Beste Jan Willem,

    Per toeval lees ik deze blog, waarin Jacky Match genoemd wordt,
    en het stempel krijgt dat wij er ‘echt niks van snappen’.

    Ten eerste vind ik dat je als je zo over organisaties blogt, je ze op de hoogte moet stellen zodat ze kunnen reageren als ze daar behoefte aan hebben.

    Fyi: Jack&Jacky (de organisatie) heeft al een company page.
    http://linkd.in/16V9e1B

    De Jacky Match is onze tool om zzp/ freelance & opdrachtgevers op een andere manier aan elkaar te koppelen. Het bijzondere is dat wij persoonlijke kenmerken gebruiken,
    aan de hand van een personality test en cultuurtest. (voor beide partijen)

    De Jacky Match onderscheidt zich door persoonlijke profielen aan elkaar te koppelen.
    Wij zijn overtuigd dat een betere match leidt tot een beter resultaat.

    Onze focus ligt op kwaliteit van de match, niet op de afbraak van het uurtarief zoals bij de bekende marktplaatsen.

    De reden om af te wijken van de gebruikelijke ‘ LinkedIn’ paden is dan ook een bewuste en creatieve keuze.

    Wij willen door deze actie het persoonlijke karakter van de Jacky Match benadrukken,
    en ten tweede is het voor ons een manier om in contact te komen met zzp-ers.

    Hoe vreemd het ook mag klinken in deze tijd, goede zzp-ers zijn moeilijker te vinden dan goede opdrachtgevers…

    P.S En het leuke van alle social media is dat je zelf kunt bepalen of je ingaat op een
    uitnodiging om te connecten of niet, toch?

    Succes met je blog

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *