‘Bring In Your Parents Day’ op 7 november maakt generatiekloof wereldwijd kleiner
Via het wereldwijde evenement ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ moedigt LinkedIn professionals aan hun ouders deze dag uit te nodigen op hun werkplek, zodat ze kunnen laten zien wat ze iedere dag doen. Één op de drie ouders geeft namelijk aan niet goed te weten wat hun kinderen precies doen op hun werk, en vindt het daarom lastig hen het juiste loopbaanadvies te geven. De ‘Linkedin Bring In Your Parents Day’ is bedoeld om deze kloof te overbruggen. LinkedIn moedigt bedrijven dan ook aan om deel te nemen. Wereldwijd hebben zich organisaties aangemeld als Deutsche Bank , Trulia (een toonaangevende online ‘vastgoed’-marktplaats) en Logitech.
Gelukkig en genoeg geld
Ouders kunnen een waardevol deel uitmaken van het professionele netwerk van hun kinderen, ondanks dat er door de komst van het internet en technologie veel dingen zijn veranderd en er veel nieuwe banen zijn ontstaan. Het onderzoek laat zien dat ouders het vooral belangrijk vinden dat hun kinderen gelukkig zijn in hun werk (79%), dat ze genoeg geld hebben om van rond te komen (53%) en genoeg mogelijkheden hebben om zich te ontwikkelen (35%). Slechts 5% van de ouders wil dat hun kinderen in hun voetsporen treden.
- Ondernemer / eigen baas
- Financiële sector
- Leraar
- Arts
- Dierenarts
- Verpleger
- Software-ontwikkelaar
- Advocaat
- PR-/Marketingadviseur
- Sportman
Door kinderen
- Ondernemer / eigen baas
- Financiële sector
- Welzijnswerker
- Leraar
- Verpleger
- Arts
- Sportman
- Dierenarts
- Piloot
- Reisagent