Hoe schrijf je een pak­kende summary voor LinkedIn

Hoe schrijf je een pak­kende summary voor LinkedIn

Naast je foto, je naam en je professional headline is je summary een belangrijk onderdeel van je LinkedInprofiel. Maar toch blijkt dit bij velen een ondergeschoven kindje. Jammer, want dit is je pitch waar mensen je uiteindelijk op beoordelen. En de inhoud is ook nog van belang voor de LinkedInzoekmachine!

Voor een summary heb je 2.000 tekens tot je beschikking. Dat lijkt veel, maar als je eenmaal aan een goed verhaal begint is dat snel op.

Mijn advies is dan ook om te starten in een tekstverwerker zoals bijvoorbeeld Word.

Voordat je begint aan je verhaal, is het handig om over de volgende zaken na te denken:

  1. Wie wil ik bereiken?
  2. Welke boodschap wil ik overbrengen?
  3. Wat wordt mijn call to action aan het einde?
  4. Schrijf je in de eerste persoon of derde persoon?

Voor deze post heb ik zelf ook maar even mijn summary onder de loep genomen en neem ik deze vier vragen als uitgangspunt.

1. Wie wil ik bereiken?

Evenementorganisatoren, HR-managers en opleidingsmanagers.

2. Welke boodschap wil ik overbrengen?

Dat ik de juiste persoon ben voor een presentatie of training.

3. Wat wordt mijn call to action aan het einde?

Dat ze contact opnemen.

4. Schrijf je in de eerste persoon of derde persoon?

Ik kies nu voor de eerste persoon. Dat vind ik fijner schrijven. Nu ik deze info heb, kan ik aan de slag.

Het resultaat van wat denk- en typewerk in Word:

Zoekt u een ervaren, enthousiaste spreker of trainer, dan bent u bij mij aan het juiste adres.

Met meer dan 500 presentaties in de afgelopen zes jaar, weet ik hoe ik een boodschap op een publiek kan overbrengen; enthousiast, amusant en informatief. Of het nu voor een interne inspiratiessessie is, een klantendag of een groot evenement, van 20 tot 2.000 personen, in het Nederlands of het Engels.

Onderwerpen waarover ik o.a. presentaties geef:

  • Trends en disruption
  • Het nieuwe ondernemen
  • Personal Branding
  • Online Communicatie
  • Marketingtrends en -ontwikkelingen

Onderwerpen waarover ik o.a. trainingen verzorg:

  • Presentatietechnieken
  • LinkedIn
  • Personal Branding
  • Social Media, beginner tot gevorderd
  • Contentmarketing en -strategie

Ik trainde al meerdere bedrijven, overheidsorganisaties, ministeries en multinationals.

Dus benieuwd of ik voor u de juiste trainer of spreker ben? Neem vrijblijvend contact met mij op!

Ik denk dat deze summary redelijk de lading dekt, voor nu. De onderwerpen waarop ik gevonden wil worden, worden ook benoemd. En er zit een call to action in aan het einde.

Het advies is wel om regelmatig je summary door te lopen en waar nodig aan te scherpen.

Deze post is al 2249 keer gelezen.

1 comment

  • Goed stuk Jan-Willem! Ik zou echter altijd ook daadwerkelijk het telefoonnummer en het emailadres opnemen in de summary zodat 2e of 3e graads personen niet hoeven te gaan zoeken hoe ze gemakkelijk contact met je kunnen opnemen.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.