De professional headline, vaak gemiste kans op LinkedIn

De professional headline, vaak gemiste kans op LinkedIn

Update op 25 juni 2017

Hoe vaak kom je ze wel niet tegen op LinkedIn; profielen waarin bij functietitel staat dat de persoon een owner of founder is. Dat kan dan wel een kloppende functieomschrijving zijn, maar het zegt de bezoekers van het profiel zo weinig.

De headline is niet je functie omschrijving maar een beschrijving naar buiten toe over wat jij doet!

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat bezoekers van een profiel vooral kijken naar de volgende onderdelen van het profiel:

  • Naam
  • Foto
  • Professional Headline
  • Summary

Deze onderdelen moeten dus in orde zijn. Je naam zal wel kloppen, maar hoe zit het met de professional headline. Is dat een loze titel? Een woord zonder inhoud of juist met te veel inhoud?

ED2AB10ACE2549519732462EF511A0E9

of de werkzoekenden onder ons die aangeven dat ze op zoek zijn naar een nieuwe baan:

F3DCC05566494F31B54E602DF1C64540

Geef dan aan wat een potentiële werkgever aan je heeft.

Een professional headline kan totaal 120 tekens bevatten, inclusief spaties en leestekens.

Ook belangrijk voor Google

De professional headline is een belangrijk onderdeel voor een goed profiel op LinkedIn en helaas vaak een ondergeschoven kindje. Het is namelijk ook de tekst die Google laat zien als een LinkedInprofiel getoond wordt bij de zoekresultaten:

Schermafbeelding 2015-10-23 om 08.18.22

Zet je mini-pitch in je headline

De professional headline kun je gebruiken als een minipitch. Heel kort, in steekwoorden, aangeven wie je bent of wat je doet. Denk er eens goed over na. Speel wat met de woorden en eventueel met de leestekens die je er tussen zet. Mijn headline is bijvoorbeeld:

Schermafbeelding 2015-10-23 om 08.19.25

Door speciale tekens toe te voegen, in mijn geval de ster, kun je jezelf iets meer onderscheiden. Voor een overzicht van de speciale tekens verwijs ik je naar dit overzicht.

De woorden in de deze professional headline werken ook als zoektermen in de zoekbalk van LinkedIn.

Bijvoorbeeld zoals bij mijn klant Ergocare, zij leveren plafond tilliften.

 

 

Aanpassen van de professional headline

Om je headline aan te passen, klik je op je foto op de Homepage.

 

Vervolgens op het potloodje

 

En nu kun je hem naar eigen wens aanpassen

 

Note:

Het duurt ongeveer twee dagen voordat je nieuwe headline ook door Google in de zoekresultaten wordt getoond.

Deze post is al 1098 keer gelezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *