Gratis tips, trucs, nieuws en uitleg over LinkedIn. Vraag en antwoord.

03:39 am
19 March 2019

Nederlandse banken scoren goed wereldwijd op LinkedIn

Nederlandse banken scoren goed wereldwijd op LinkedIn

LinkedIn heeft zojuist de Content Marketing top 50 gepubliceerd voor financiële dienstverleners. Als Nederlanders mogen we trots zijn dat hier ook Nederlandse spelers tussen zitten.

ABN Amro N.V. heeft zelfs de 4e positie op deze wereldranglijst.

Wat is de Content Marketing Score?

De Content Marketing score is een berekening die LinkedIn regelmatig uitvoert voor diverse sectoren, in dit geval de financiële sector.

Zijn kijken hierbij naar alle activiteiten die de betreffende organisaties uitvoeren op het gebied van content. De activiteiten die meetellen zijn:

  • De updates op de Company page, inclusief de bijbehorende engagement ratio’s;
  • Het aantal keren dat medewerkers deze updates delen vanaf de Company Page;
  • De sponsored updates vanuit de Company Page;
  • De activiteiten van de medewerkers in groepen en de updates die zij plaatsen;
  • De Longposts van de medewerkers.

Wat moet je doen om een hoge Content Marketing Score te halen?

LinkedIn heeft bij het samenstellen van deze lijst ook nog gekeken naar wat alle partijen doen op LinkedIn. Daaruit blijkt het volgende:

  • 100% van de organisaties heeft actieve medewerkers die content van anderen delen op LinkedIn;
  • 100% van de organisaties maakt gebruik van updates op de Company Page;
  • 90% van de organisaties heeft medewerkers die zelf content publiceren met Longposts;
  • 70% maakt gebruik van de Sponsored Updates;

Hoe doen de Nederlandse bedrijven het?

Opvallend dat bij een wereldwijde lijst er maar liefst vier Nederlandse organisaties op staan. ABN Amro N.V. op nummer 4, ING Nederland op de 21e plek, De Rabobank op de 23e plek en ING Bank (aparte entiteit) op de 43e plek. Bij zowel de ABN Amro, als de ING Bank is LinkedIn een primaire tool. Dit wordt gedragen door het management en grote sleutelrollen worden gespeeld door de Marketing verantwoordelijkheden. Bij eerdere edities van het LinkedIn Congres deelden deze marketeers al hun ervaringen.

Het zijn de mensen die het doen

Om succesvol te zijn op LinkedIn moeten de mensen het doen. Dat ABN Amro zo hoog scoort ten opzichte van andere Nederlandse banken is eigenlijk geen verrassing. Jeroen van de Ven van ABN Amro werd eind vorig jaar ook al benoemd tot een van de Most Engaged Marketeers van Nederland.

De hele lijst

De volledige lijst, verwerkt in een infographic, vind je door hier je gegevens in te vullen.

 

 

Als bedrijf ook beter presteren op LinkedIn? Ik verzorg trainingen gericht op Contentmarketing en Social Selling op LinkedIn.
linkedintrainer

Deze post is al 1134 keer gelezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.