Microsoft neemt LinkedIn over

Microsoft neemt LinkedIn over

Vandaag, voor velen en mij ook totaal onverwachts, maakte Jeff Weiner bekend dat Microsoft LinkedIn overneemt voor $26 miljard.

Bekijk hier het gesprek met Satya Nadella (CEO Microsoft) en Jeff Weiner (CEO LinkedIn)

 

Nou is dat bedrag van die 26 miljard niet zo relevant, veel belangrijker voor ons als gebruikers en trainers, wat gaat er nu allemaal veranderen?

Wat houdt de deal in?

In het kort wordt Microsoft de eigenaar van LinkedIn en zal LinkedIn zelfstandig blijven opereren, zoals YouTube doet als onderdeel van Google. Nagenoeg alle medewerkers blijven werkzaam. Op korte termijn zal het platform niet aangepast worden. Dus eigenlijk is de vraag ook vooral waarom LinkedIn zichzelf heeft verkocht. Die info is wel te halen uit de brief die Jeff Weiner naar de medewerkers heeft gestuurd.

Groter inzetten

Uit het bericht van Weiner blijkt dat hij toch opkeek tegen de grote Tech Titanen en dat ze door deze deal daar nu onderdeel van zijn:

“Imagine a world where we’re no longer looking up at Tech Titans such as Apple, Google, Microsoft, Amazon, and Facebook, and wondering what it would be like to operate at their extraordinary scale — because we’re one of them.”

Hete adem?

Het lijkt ook alsof LinkedIn opzag tegen de continue concurrentiestrijd. Maar vanaf welke kant vraag ik me af?

Imagine a world where we’re not reacting to the intensifying competitive landscape — we’re leading it with advantages most companies can only dream of leveraging.

 

Goede stap?

Persoonlijk denk ik dat dit een goede stap is. Het bevestigt dat LinkedIn steeds meer inzet op waarde toevoegen aan de dagelijkse werkzaamheden van professionals, net als Microsoft. De gezamenlijke propositie (denk aan de combinatie van Sales Navigator en Microsoft Dynamics) kan zeer interessant worden voor sales professionals. Maar, zoals Weiner zelf ook zegt, een verdere uitrol en verbetering van Lynda.com waar veel Microsoft trainingen op te vinden zijn.

Ik kijk zelf vooral uit naar certificeringsmogelijkheden voor trainers.

 

mumbai-london-media-FINAL-1

Deze post is al 1065 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *