Bij LinkedIn heb je de mogelijkheid om uit maar liefst 19 talen te kiezen, waarin je het menu en de interface van LinkedIn wilt gebruiken. Maar er is een heel goede reden om voor Engels te kiezen.

Veel Nederlanders en Vlamingen kiezen er voor om Nederlands als taal te gebruiken. Dat kan makkelijker zijn, maar mijn dringende advies is om je taalinstelling altijd op Engels te zetten.

Nieuwe functionaliteiten

Wanneer LinkedIn nieuwe functionaliteiten toevoegt, en dat doen ze met grote regelmaat, dan worden deze eerst bij de mensen met een Engelstalige instelling geïmplementeerd. Denk daarbij aan de nieuwe achtergrondafbeeldingen, de longposts etcetera.

Het kan soms wel tot twee maanden duren voordat nieuwe functionaliteiten vertaald en geïmplementeerd zijn bij de andere talen. Dus met een Nederlandse instelling loop je altijd achter.

Het instellen van de taal voor je profiel doe je via het hoofdmenu dat bij je profielfoto rechtsbovenin staat. Kies Taal Wijzigen en zet deze op Engels.

F2C10F115AAA4665A6D5C844357417CD

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.