Deze website heb ik opgezet omdat ik een andere methode wil gebruiken bij het samenstellen en schrijven van een boek.
Boeken in 1 dag
Mijn vorige e-books (slideshare en Veilig gebruik van Facebook) zijn ontstaan uit enthousiasme en een vraag uit de markt. Dit waren vrij eenvoudige boeken die antwoord gaven op een vrij eenvoudige vraag. Het ebook over slideshare is geschreven in een dag en het boekje ‘Veilig Facebook voor iedereen’ zelfs in vier uur tijd. Oftewel kleine projectjes die geen bijzondere aanpak vereisten.
Fysiek boek op papier – SIMPEL
Eind maart ben ik begonnen met het schrijven van een echt boek. Dit boek is gebaseerd op mijn ervaringen van de afgelopen jaren en geeft mijn visie weer over hoe elke ondernemer en onderneming eenvoudig (SIMPEL) zaken kan doen met social media. Zonder ingewikkelde strategieën en procedures. Gewoon vanuit je bestaande business. Dit boek is begin juni uitgekomen en heeft al vele goede recensies ontvangen. Het grote probleem is echter de beschikbaarheid. Het is bijna onmogelijk om met een boek in de reguliere boekwinkels te komen. Het boek wordt wel goed verkocht en de tweede druk staat al in de planning, maar het bereik valt me gewoon tegen. Heb jij hem al besteld? Voor slechts 15 euro heb je een handig, praktisch en actueel boek.
Bereik is alles
Als kennisdeler wil ik met mijn publicaties een zo’n groot mogelijk publiek bereiken. Het boekje Veilig Facebook voor iedereen werd in twee dagen tijd maar liefst 10.000 keer gedownload. Momenteel staat de teller boven de 30.000,. Dat zijn aantallen. Het boek over Slideshare is zo’n 8.000 keer gedownload. Een stuk minder dan het Facebook boekje, maar toch leuke aantallen voor zo’n niche onderwerp.
LinkedIn pro
Bij LinkedInpro ga ik het helemaal anders aanpakken. LinkedIn pro is een crossmediaal project. Dat houdt in dat de kennis op meerdere kanalen beschikbaar komt. Hier op deze website, op diverse groepen in LinkedIn en uiteindelijk in een aantal verschillende e-books. In beginsel komt alles op deze website te staan. Tips, trucs en handige how-to’s. Maar het moet vooral ook crowd-started zijn. Als mensen een vraag hebben over LinkedIn die nog niet behandeld is in een van de artikelen, dan ga ik die beantwoorden. Op deze manier probeer ik met LinkedInpro een volledig kennisplatform op te bouwen over LinkedIn.
Er zijn toch al boeken over LinkedIn?
Ja er zijn al diverse boeken verschenen over LinkedIn. Maar, ik wil iets verder gaan dan deze boeken gaan. De content op deze site is voor meerdere doelgroepen toepasbaar. Sommige content alleen voor specifieke groepen. Bijvoorbeeld ZZP’ers, marketeers, ondernemers, studenten, werkzoekenden, HR-managers etc…. Er zullen dan ook e-books uitkomen die specifiek voor deze doelgroepen samengesteld worden op basis van de content die op deze site staat.
Verdienmodel
Uiteraard moet ik ook geld verdienen. De content op de website blijft echter gratis beschikbaar. Het zou mooi zijn als je op een interessante advertentie klikt, maar veel levert dat niet op. Ik hoop uiteindelijk de investering terug te verdienen met de verkoop van de e-books, de workshops, trainingen en mijn lezingen.
Wordt vervolgd….