DEZE FUNCTIE HEEFT LINKEDIN VERWIJDERD PER 23 JULI 2015

 

 

Stel je wilt een backup maken van je LinkedIn-contacten of een mail sturen naar al je LinkedIn contacten dan is het fijn als je dit bijvoorbeeld in Excel zou kunnen zetten. Maar hoe doe je dat? Eigenlijk heel eenvoudig volgens de volgende stappen.

Ga naar Contacts en kies voor Connections

Vervolgens krijg je je lijst met contacten, maar daar staat rechtsonder de exportknop. Klik op Export connections.

Vervolgens kun je verschillende export formaten kiezen, maar niet die van Excel. Dat is ook niet nodig, want het export formaat voor Outlook in CSV kan prima geïmporteerd worden in Excel. Dus kies voor Microsoft Outlook (.CSV file)

Er volgt nog een extra ingebouwd veiligheidje,  geen idee waarom, waar je de code moet overnemen.

En vervolgens kun je het bestand opslaan

LETOP!!! Oh ja, binnen Excel moet je dit bestand niet gewoon openen maar importeren.

 

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.