Vragen die bij veel LinkedIn gebruikers leven: Hoe kan ik het beste kennis en informatie delen op LinkedIn? Op welke tijdstippen bereik ik het best mijn doelgroep en wat moet ik wel of niet gebruiken in een status update?
Daar is onderzoek naar gedaan door Compendium, een content marketing bueau en dat is mooi weergegeven in onderstaande Infographic. In de Infographic vind je ook informatie over Twitter, maar die laat ik hier buiten beschouwing.
Even de bevindingen over LinkedIn op een rijtje, verdeeld over B2B en B2C.
B2B – business to business
- De ideale lengte voor een B2B bericht is 16 tot 25 woorden;
- Als je een vraagteken plaatst in een B2B bericht leidt dat to 25% minder kliks (mensen zijn blijkbaar bang voor vragen);
- Een uitroepteken leidt tot 26% meer kliks!;
- Een hashtag (#) leidt tot 56% meer kliks, dan moet deze wel relevant, aansprekend en herkenbaar zijn;
- Berichten op een zondag leiden bij B2B tot de meeste kliks;
- B2B berichten worden het meest gelezen op het hele en het halve uur;
B2C – business to consumer
- De ideale lengte voor een B2C bericht is 21 tot 25 woorden
- Als je een vraagteken plaatst in een B2C bericht leidt dat to 45% minder kliks (consumenten zijn blijkbaar nog banger voor vragen)
- Een uitroepteken leidt tot 27% meer kliks!
- Een hashtag (#) leidt tot 20% minder kliks!!
- Berichten op een maandag leiden bij B2c tot de meeste kliks;
Oh ja, uit het onderzoek blijkt ook dat berichten op LinkedIn het meest gelezen worden in de ochtend en rond lunchtijd. Hou daar dus rekening mee bij je content planning.
Optimaal communiceren op LinkedIn voor B2B en B2C http://t.co/uwz8TzVv
RT @LeontineA: Handig! “@jwalphenaar: Optimaal communiceren op #LinkedIn voor B2B en B2C http://t.co/AFLy4dfn”
RT @jwalphenaar: Op welke tijden en in welke vorm kun je het best kennis delen op #linkedin? Lees het hier http://t.co/uwz8TzVv
Optimaal communiceren op LinkedIn voor B2B en B2C | Optimaal gebruik maken van LinkedIn. http://t.co/HYtFQxi2
Interessante weetjes over optimaal communiceren op LinkedIn voor B2B en B2C | http://t.co/ShgqOxX1
RT @monikaknott: Berichten op zondag leiden tot de meeste kliks op #LinkedIn http://t.co/wLXI0v7I
Is dat zo? “@paulblom: RT @monikaknott: Berichten op zondag leiden tot de meeste kliks op #LinkedIn http://t.co/PkmeP0YO”
Ondanks vraagteken toch gelezen, goede info thx “@jwalphenaar: Wanneer en hoe deel je het best kennis op #linkedin? http://t.co/NjvvAVMl”
RT @MarianaOud: handige tips van @jwalphenaar voor slim gebruik van #Linkedin http://t.co/G2T4Z0x9 #ZWplusinspi
LinkedIn als comms kanaal! Wat is de beste aanpak, wanneer en hoe. lees http://t.co/2KXaIC9G
#hierhebjewataan