The Wallstreet Journal doet maandelijks een onderzoek bij Small Business bazen (CEO’s) in America.

In januari deden hier 835 CEO’s aan mee.

Bij dit onderzoek werd ook gevraagd naar het gebruik van social media en naar het potentieel van social media. Daar kwam van alle netwerken LinkedIn als winnaar naar voren.

30% van de ondervraagden gaf aan LinkedIn op regelmatige basis in te zetten en 41% ziet hier ook voor de toekomst het grootste potentieel.

Opvallend is dat slechts 3% een rooskleurige toekomst voor Twitter ziet voor het inzetten voor hun bedrijf, dit terwijl 14% er wel gebruik van maakt.

MK-CA546_SBSOCI_NS_20130130180907

Ik onderschrijf trouwens deze uitkomsten. Dit is een trend die ik al langer zie en waarom ik deze blog ook gestart ben.

Bron: Wall Street Journal

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.