Schermafbeelding 2013-05-12 om 19.52.11

Gisteren sprak ik voor een aantal vertegenwoordigers van de grote Gemeenten (meer dan 100.000 inwoners) over LinkedIn.

In een praktische sessie met veel interactie, nam ik de nieuwe mogelijkheden van LinkedIn met de deelnemers door. Naast veel bevestiging van wat ze al wisten kon ik ze ook tot nieuwe inzichten brengen over de kracht van groepen, endorsements en company pages.

Het schokkende vond ik wel dat alle vertegenwoordigde gemeenten enkele duizenden volgers hebben op hun Company Page, maar deze totaal niet (volledig) ingericht hebben en ook niet optimaal benutten.

Naast alle traditionele kanalen wordt Social Media door de gemeenten ingezet, maar een update van belangrijk nieuws op de Company Page voor een paar duizend volgers wordt vergeten.

Over twee maanden zal ik opnieuw deze gemeente pagina’s bekijken en dan hier een onderzoek plaatsen van welke gemeente dit het beste inzet. De deelnemers van gisteren waren overtuigd van de meerwaarde en hebben ook de handleiding gekregen voor het opzetten van deze pagina. Dus ik ben benieuwd! Waarom zou je gratis mogelijkheden met een bewezen meerwaarde laten liggen?

Hieronder de slides, zoals gisteren gebruikt.

 

 

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.