Langzaam begint het ook in Nederland door te dringen dat je op LinkedIn de mogelijkheid hebt een Company Page in te richten. Het gebeurt nog heel weinig, maar de eerste stappen worden gezet.

Op je Company Page krijg je vervolgens volgers en die wil je ook iets te vertellen hebben. Daarvoor heb je, net als jijzelf, de mogelijkheid om Status Updates namens je bedrijf te versturen.

Dat kan lastig zijn als je al meerdere kanalen moet beheren. Steeds opnieuw inloggen (kan ook niet via de App) en dan de update plaatsen. Daar is nu een makkelijker oplossing voor gevonden, namelijk een integratie met het Social Media Dashboard van Hootsuite. Jawel, een heuse samenwerking die het werk van Social Media Managers een stuk eenvoudiger maakt. Binnenkort een volledige walkthrough op deze site, maar nu eerst de video van HootSuite en LinkedIn over hoe het werkt.

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.