Steeds vaker krijgen gebruikers uitnodigingen op LinkedIn om te linken, zonder persoonlijke boodschap.

Dat niet iedereen daar van gediend is, is duidelijk. Een persoonlijke motivatie geeft nu eenmaal grotere kans voor acceptatie.

Afgelopen vrijdag sprak ik hier Ellen van Hegelsom over, naar aanleiding van deze Tweet:

Ik ben het volledig met haar eens, maar heb haar ook gedemonstreerd hoe dit nu precies komt. Namelijk door de functie: ‘mensen die je misschien kent’ via de site of via de APP.

Bij de site heb je nog een keuze om een persoonlijke boodschap toe te voegen, via het vierkantje met het potlood erin:

Schermafbeelding 2013-12-16 om 07.54.30

De LinkedIn app geeft ook netjes een overzicht van mensen die je misschien kent:

Daar heb je per persoon drie opties.

linkedinapp
1. Profiel bekijken door op een persoon te klikken

2. Een persoon verwijderen uit de lijst omdat je ze wel kent maar niet wilt kennen

3. Een persoon toevoegen

En bij deze laatste gebeurt het volgende. Je hebt zodra je op het blauwe knopje een ‘onpersoonlijke’ uitnodiging verstuurd. Je ziet deze terug in je ‘sent’ items in je mailbox op de site:

Schermafbeelding 2013-12-16 om 07.52.11

Dus als iemand je op deze manier onpersoonlijk een uitnodiging verstuurd dan is die persoon ofwel lui op de site of heeft de app gebruikt. Het is niet anders 🙂

 

 

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.