LinkedIn wordt steeds vaker ingezet als tool voor content marketing. Bedrijven zijn nu massaal bezig met het inrichten van  hun Company Pages en het plaatsen van updates.

Hartstikke goed, zeker als je mijn e-book daarover hebt gelezen. Als je dat nog niet gedaan hebt dan raad ik je dat zeker aan!

De updates hebben natuurlijk een organisch bereik onder je bestaande volgers, maar je kunt deze update ook promoten onder specifieke doelgroepen. En dan bereik je mensen die jouw pagina nog niet volgen.

Ik heb hieronder in een video uitgelegd hoe ik probeer leads te genereren voor onze In-company Masterclass Online Personal Branding. Daarvoor heb ik een landingpage aangemaakt en deze verwerkt in een status update.

Bekijk de video van iets meer dan drie minuten om te zien hoe je een update sponsort, je doelgroep specificeert en je budget onder controle houdt.

 

 

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.