Onlangs verscheen er een mooie infographic van LinkedIn over hoe de Nederlander op LinkedIn er uit ziet. Qua kenmerken dan.
Ik heb de hele Infographic hieronder opgenomen, maar even een paar puntjes uitlichten.
Het onderzoek is gedaan via dataanalyse op basis van de gebruikersgegevens en bewegingen op LinkedIn.
Nederland telt momenteel vijf miljoen leden.
Koopbereidheid
- 27% wil designer kleding en accessoires kopen;
- 19% wil een Tablet kopen en 73 heeft er al eentje;
- 15% wil een laptop kopen;
- 14% wil een smartphone kopen terwijl 92% er al eentje heeft. De vervaningsmarkt dus 🙂
Belangrijke zakelijk nieuwsbron
LinkedIn is duidelijk een belangrijke (de belangrijkste) speler geworden op het gebied van zakelijke content.
Waarmee dus onderschreven wordt dat LinkedIn het beste platform voor Contentmarketing is. Oftewel, koop mijn boek en haal daar direct profijt uit!!!
En dit is de content die de LinkedIn leden zoeken:
En hieronder de hele infographic om uit te printen, aan elkaar te plakken en boven je bed te hangen!