In tegenstelling tot Facebook, waar je al je contacten kunt uitnodigen om je pagina te liken, is dat bij LinkedIn een stuk lastiger. Je hebt echter wel volgers nodig voor je bedrijfspagina, om een publiek te hebben voor je updates en nieuws. Je moet je volgers dus organisch opbouwen en dat kan een langdurig proces zijn. Hieronder een aantal tips om dit te versnellen.
1. Nodig alle medewerkers uit om je Company Page te koppelen
Elke medewerker moet bij zijn profiel aangeven dat hij bij jouw organisatie werkt. Als ze dit hebben gedaan voordat je Company Page bestond, dan is de kans groot dat zij niet op de juiste manier gekoppeld zijn. Ze moeten dan de volgende stappen ondernemen:
Edit Profile
Ga naar de betreffende functie en klik op het potloodje voor wijzigen.
Kies voor ‘Change Company’
Type de naam in van je bedrijf en je zult zien dat de Company Page naar boven komt. Deze kies je.
Vervolgens klik je op ‘Save’
En nu is de functie gekoppeld aan de Company Page
Als alle medewerkers dit doen dan zijn zij automatisch volger van de Company Page en zullen zij via de bezoekers aan hun profiel ook meer bezoekers naar de Company Page genereren.
2. Promoot je Company Page op je website
Voordat je de volgende vier tips kunt uitvoeren, heb je de URL naar je Company Page nodig. Deze krijg je als volgt.
Ga naar je Company Page
Ga naar de rechterbovenkant en klik op het deelknopje:
Kies voor de Twitterbutton
En dan verschijnt het volgende bericht:
En daar is de link. In het geval van het voorbeeld is dat https://www.linkedin.com/company/social-media-academy-nl
Meteen een moment om onze Company Page te volgen.
Je kunt deze link onderaan je website zetten of je kunt een speciale volgbutton aanmaken op LinkedIn.
Hiervoor ga je naar de volgende pagina https://developer.linkedin.com/plugins/follow-company?src=s-bl
En daar kies je je Company Page door je naam in te voeren, aan te geven in welke taal je je button wilt hebben en of je wel of niet het aantal wilt noemen.
Via ‘Get Code’ krijg je een code die je webbouwer handig kan gebruiken om de button toe te voegen aan je website of blog.
3. Promoot je Company Page op Twitter
Wat houdt je tegen om er ook een tweet tegen aan te gooien met de tekst: Volg ons bedrijf nu ook op LinkedIn [url]
De URL van de vorige tip kun je ook hiervoor gebruiken.
4. Plaats een koppeling naar je Company Page in de e-mailhandtekening
Iedere medewerker heeft naar goed gebruik een e-mailhandtekening waarin de persoonsgegevens, contactgegevens en bedrijfsgegevens staan. Waarom niet een leuk LinkedIn-icoontje toevoegen met een koppeling naar de Company Page? Gebruik daarvoor de URL uit Tip 2 en bijvoorbeeld de volgende afbeelding:
5. Nodig mensen uit via je nieuwsbrief
Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt naar je klanten en andere geïnteresseerden, dan kun je daarin ook een berichtje aan je Company Page wijden. Standaard de button uit Tip 4 opnemen in je nieuwsbrief is ook een mogelijkheid.
Al met al allerlei stappen waarmee je mensen kunt overhalen om je Company Page te volgen. En als je dan volgers hebt, deel dan relevante content en updates. Want tenslotte volgen ze je daar voor.
Heel hartelijk dank! Ik heb dus nooit geweten dat er onder/achter het pijltje naast “aan het volgen” ook nog andere social media-buttons te vinden waren.