Zojuist kreeg ik de volgende vraag binnen:
Wat is het verschil tussen een update ‘interessant’ vinden en een update ‘delen’. M.a.w., wat is het verschil van het effect (gevolg) tussen ‘interessant’ en ‘delen’ van een update?
Een begrijpelijke vraag die ik graag beantwoord.
Neem bijvoorbeeld deze update van Richard van der Blom:
Bereik
Wanneer ik deze post like, zal die als volgt in de timeline van mijn connecties en volgers verschijnen.
Leuk voor Richard, leuk voor de link en leuk voor mijn volgers.
Wanneer ik de post echter ook deel:
Dan wordt die als volgt gedeeld in mijn netwerk:
Zodat ook mijn netwerk er op kan reageren en het weer apart kan liken. Maar dat is niet alles, wanneer mensen uit het gezamenlijke netwerk van Richard en mij (463 leden) inloggen op LinkedIn zullen zij mogelijk de volgende melding zien:
YOUR NETWORK IS TALKING ABOUT
Waardoor het door LinkedIn’s timeline algoritme vaker getoond zal worden.
Het hangt dus helemaal af wat jij wilt bereiken met deze update. Als het een update van jouw organisatie is, dan kun je het beste de update van een collega liken en delen voor het meeste bereik. Je hoeft niet bang te zijn dat jouw connecties deze update dubbel zien, LinkedIn groepeert hem dan via bovengenoemde melding.
Tada!
Vond jij deze uitleg handig? Deel hem dan ook op Social Media en vooral op LinkedIn.
Heb jij ook een vraag die je behandeld wilt zien? Stel hem dan via het vragen formulier en ik ga hem voor je beantwoorden!
En vergeet niet je in te schrijven voor de nieuwsbrief!
Goedemorgen,
Wat is slimmer een update van bijvoorbeeld een project zelf plaatsen of vanuit de bedrijfspagina? Mijn collega is bang dat als ik zijn update deel op mijn eigen pagina en dan een week later nogmaals vanuit het bedrijf plaats dan zijn netwerk dan te vaak de update gaat zien en dat dit irritatie oplevert.
Groeten
Hallo Patty,
De beste manier is plaatsen op de bedrijfspagina en vanaf daar delen op je eigen profiel. Als meerdere mensen dezelfde update delen in hetzelfde netwerk dan zal LinkedIn dit groeperen. Het kan dus geen kwaad en hopelijk is je collega hiermee gerustgesteld.
Beste Jan Willem,
Ik post berichten op onze bedrijfpagina’s en deel (met een xtra opmerking / toelichting) of like het via mijn eigen profiel en dat van mijn baas (hij heeft veel volgers). Is dat effectief of is het beter om een nieuwe post te maken vanuit account van mijn baas ipv liken en/of delen?
In de titel staat upate