Deze week lanceerde LinkedIn een nieuwe functionaliteit, speciaal voor premium (betalende) members.
Wanneer je in het bezit bent van een Business Plus, Sales Navigator of een Talent Solution account (ik moet nog uitzoeken welke) kun je ineens heel interessante informatie vinden over een organisatie. En met interessant bedoel ik ook echt interessant.
Wanneer ik bijvoorbeeld een Company Page open, dan zie ik ineens op twee plekken de mogelijkheid om Premium Insights te bekijken:
Wanneer ik vervolgens kies voor de premium insights krijg ik heel mooi dashboard met veel achterliggende data:
De eerste data geeft het aantal medewerkers en het verloop van dit aantal aan over de laatste twee jaar.
Het volgende infoblok geeft informatie over de verdeling van de medewerkers in functiecategorieën:
En dat kun je zelf instellen:
Op die manier kun je een mooi inzicht krijgen in de personele samenstelling van een organisatie. Handig als voorbereiding voor bijvoorbeeld een sales traject. En je kunt tenslotte ook zien hoe de personele groei is van de laatste maanden qua nieuwe medewerkers.
Conclusie:
Handige info. Het feit dat LinkedIn dit aanbiedt aan de Premium Members is een goede stap. Hiermee krijgt het Premium Membership meer waarde. Ik ga deze nieuwe feature meteen verwerken in mijn Social Selling trainingen. En uiteraard ook zelf gebruiken 🙂
Punt van aandacht: Deze info krijg je alleen bij bedrijven die minimaal 30 volledige profielen gekoppeld hebben aan de Company Page.
Kan je een premium account koppelen aan een bedrijfspagina? Of is dit gekoppeld aan het persoonlijke profiel?
Hoi Elise,
Dit is gekoppeld aan een persoonlijk profiel.