Ik heb nu al een paar keer de vraag gehad over hoe je nu een samenvatting schrijft wanneer je voor meerdere organisaties werkt.

Het is eigenlijk vrij eenvoudig in mijn ogen. Maak een summary met de volgende structuur:

  1. Intro over jezelf (hou het zakelijk alstublieft)
  2. Bedrijf 1 – Wat doet het bedrijf, wat kan het voor de bezoeker van je profiel betekenen en wat doe jij daar
  3. Bedrijf 2 – Wat doet het bedrijf, wat kan het voor de bezoeker van je profiel betekenen en wat doe jij daar
    (herhaal dit als er meer bedrijven zijn)
  4. Sluit af met een call-to-action. Bijvoorbeeld hoe mensen contact met je op kunnen nemen.

Je hebt voor een summary 2.000 tekens die je mag vullen. Daar moet je dit makkelijk in kwijt kunnen.

Tip 1: Experience

Vergeet niet dat je ook bij Experience alle functies aanmaakt. Daar heb je ook voldoende ruimte om te vertellen wat het bedrijf doet en wat jij doet. Plus daar kun je mooi de rich media aan toevoegen.

Tip 2: Speciale tekens

Je kunt je summary nog een beetje opmaken met behulp van speciale tekens. Kijk hier voor de lijst.

 

Heb jij ook en vraag? Stel hem dan via het vragen formulier en ik beantwoord hem voor je!

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.