Ge-update op 24 juli 2017
Ik krijg de laatste dagen, nadat het lek van LinkedIn leidde tot een mailactie van LinkedIn naar 160.000.000 gebruikers die hun wachtwoord na 2012 niet meer hebben veranderd, veelvuldig de vraag hoe mensen nu moeten inloggen.
De situatie:
- LinkedIn heeft naar je primaire adres een mail gestuurd met het verzoek een nieuw wachtwoord aan te maken;
- Je hebt geen toegang meer tot dit e-mail adres want je gebruikt dat niet meer of werkt niet meer bij die organisatie;
- Je hebt nooit een tweede e-mail adres ingevuld.
Dan heb je een probleem. Gelukkig biedt LinkedIn daar een oplossing voor, maar in verband met veiligheidsoverwegingen, is dit best een lastige.
LinkedIn wil namelijk zeker weten dat jij het bent, om identiteitsfraude te voorkomen. Om dit te kunnen uitvoeren moet je er voor zorgen dat je de volgende zaken hebt:
- Je paspoort
- Een computer met webcam of een smartphone
- Een e-mail adres waar je wel bij kunt.
Vervolgens moet je op deze link klikken
en daar eerst je oude mailadres opgeven.
Nadat dit geregeld is, moet je er voor zorgen dat je zowel een tweede e-mailadres koppelt aan je account en je telefoonnummer. Dan hoef je dit in de toekomst niet meer te doen.
Succes!
Bovenstaande link komt van de officiële help pagina van LinkedIn. Check dit, neem nooit zomaar iets van iemand aan op het gebied van privacy.
Ik kan telefonisch geen contact opnemen. Ik wil mij nl als nieuw lid aanmelden, maar krijg door dat mijn mailadres al in gebruik is. Ik heb mij niet eerder ingeschreven bij Linked in. Hoe nu verder
Hallo Anna,
Dan moet je proberen in te loggen met je mailadres en vragen om een nieuw wachtwoord. Dat wordt dan naar je mailadres gestuurd en dan kun je er in. Wie het profiel heeft aangemaakt is wel onduidelijk want dan kan alleen door de bevestigingen die op jouw mailadres zijn binnengekomen te bevestigen. Succes!
JW
Hallo, ik heb een linkedinaccount, en wil deze verwijderen. Er is 1 mail adres aan gekoppeld maar niet meer in gebruik.
Ik heb geprobeerd de stappen te volgen zoals hierboven beschreven, maar het lukt niet. Is er een andere mogelijkheid?
Ik probeer bovenstaande oplossing, maar ik geef dus mijn oude, niet toegankelijke e-mailadres op, vervolgens moet ik mijn wachtwoord ingeven en krijg de melding dat ze informatie zullen toesturen. Maar, daar gaat het juist om, naar mijn oude e-mailadres wat ik niet kan uitlezen!
Doe ik iets verkeerd????
Correctie, mijn wachtwoord hoef ik niet in te geven.
Hallo Jw,
Ik heb dit probleem. Echter stuurt de link waarop ik moet klikken mij door naar: https://www.linkedin.com/uas/request-password-reset , oftewel mijn wachtwoord resetten. Dit geldt zowel voor bovenstaande link als die op de officiële LinkedIn help pagina.
Enig idee hoe dit te verhelpen?
Groet Sander
Ik kan nog steeds niet inloggen op linkedin. Er wordt iedere keer een mailtje gestuurd naar een niet meer bestaand emailaccount. Hoe.kan ik in hemelsnaam inloggen want bovenstaande oplossing werkt niet
Bovenstaande heb ik geprobeerd, maar krijg als antwoord dat er iets gestuurd is naar mijn e-mailadres. En dat adres heb ik niet meer.hennie
Ik heb een nieuw linkedin profiel aangemaakt op mail ilsedoeland@outlook.nl
Ik krijg al een profiel op telfort!! Die mail bestaat niet meer. Dat mail adres was wrsch eco.service@telfort.nl. Ik wil dat account verwijderen maar dat lukt met geen mogelijkheid.
Kunnen jullie dit telfort account voor mij verwijderen?
ik heb niet linkedin profiel met email ilsedoeland@outlook.nl.
Ik heb nog een oud account van telfort, die mail bestaat niet en ik wil dit verwijderen. Betreft eco.service@telfort.nl
Lukt mij niet, graag u hulp
Hallo Jan-Willem,
Ik heb hetzelfde problemen als de bovenstaande replyers. Mijn oude emailadres daar worden instructies naar toe gestuurd maar die bestaat juist niet meer. Zou je antwoord kunnen geven op mijn bericht en verdere berichten of ben je nu je account kwijt en zijn er geen oplossingen meer te bedenken want dan verneem ik / wij dit ook graag. Alvast bedankt voor je berichtje.
mvg Sharon Meijer – Van der Heijden
iemand al een oplossing gevonden voor het verwijderen van een oud account of toegang daartoe bij een emailadres dat niet meer in gebruik is?
Als ik bovenstaande stappen uitvoer blijf ik eeuwig hangen op de melding ‘Eerst een snelle beveiligingscontrole’. Weet jij hoe ik hier voorbij kom?
Heb je daar een screenshot van?
Ook ik heb alle stappen uitgevoerd. Ik krijg op mijn tweede e-mailadres een mail van linkedin dat de documenten zijn ontvangen. Daarna wil ik inloggen via dit tweede, nieuw toegevoegde e-mailadres, maar LinkedIn geeft aan dit adres niet te kennen… Wat nu? Ik kan nog steeds niet inloggen