Ge-update op 24 juli 2017

Ik krijg de laatste dagen, nadat het lek van LinkedIn leidde tot een mailactie van LinkedIn naar 160.000.000 gebruikers die hun wachtwoord na 2012 niet meer hebben veranderd, veelvuldig de vraag hoe mensen nu moeten inloggen.

De situatie:

  • LinkedIn heeft naar je primaire adres een mail gestuurd met het verzoek een nieuw wachtwoord aan te maken;
  • Je hebt geen toegang meer tot dit e-mail adres want je gebruikt dat niet meer of werkt niet meer bij die organisatie;
  • Je hebt nooit een tweede e-mail adres ingevuld.

Dan heb je een probleem. Gelukkig biedt LinkedIn daar een oplossing voor, maar in verband met veiligheidsoverwegingen, is dit best een lastige.

LinkedIn wil namelijk zeker weten dat jij het bent, om identiteitsfraude te voorkomen. Om dit te kunnen uitvoeren moet je er voor zorgen dat je de volgende zaken hebt:

  • Je paspoort
  • Een computer met webcam of een smartphone
  • Een e-mail adres waar je wel bij kunt.

Vervolgens moet je op deze link klikken

en daar eerst je oude mailadres opgeven.

Nadat dit geregeld is, moet je er voor zorgen dat je zowel een tweede e-mailadres koppelt aan je account en je telefoonnummer. Dan hoef je dit in de toekomst niet meer te doen.

Succes!

Bovenstaande link komt van de officiële help pagina van LinkedIn. Check dit, neem nooit zomaar iets van iemand aan op het gebied van privacy.

Jan Willem Alphenaar
Jan Willem Alphenaar is trainer, spreker, schrijver en consultant over de zakelijke toepassing van online tooling, met name LinkedIn. Hij trainde al meer dan 16.000 mensen in 11 verschillende landen. Naast trainingen en lezingen verzorgt hij het beheer van advertentiecampagnes voor klanten op LinkedIn. Een LinkedIn Nerd ten top.