Jongen, wat doe jij nou voor werk? #biyp #linkedin

Jongen, wat doe jij nou voor werk? #biyp #linkedin

LinkedIn, ‘s werelds grootste professionele online netwerk, kondigt vandaag de ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ aan, een wereldwijd evenement dat plaatsvindt op donderdag 7 november 2013. LinkedIn moedigt professionals aan om op deze dag hun ouders uit te nodigen op hun werkplek zodat ze kunnen laten zien wat ze eigenlijk precies doen iedere dag.

Ouders kunnen een waardevol onderdeel uitmaken van het professionele netwerk van hun werkende kinderen; zij hebben vaak al veel professionele uitdagingen overwonnen en belangrijke lessen geleerd tijdens hun carrière. Één op de drie ouders geeft echter toe niet te weten wat het werk van hun kinderen precies inhoudt en 70% van de Nederlandse ouders weet niet wat een Social Media Manager doet. Veel ouders vinden het daarom soms lastig om hen van het juiste loopbaanadvies te voorzien. De ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ is een ideale gelegenheid om deze kloof te overbruggen door ouders te verwelkomen op de werkplek van hun kind, zodat ze van elkaar kunnen leren.

“Gezien alle nieuwe soorten banen die in de afgelopen jaren zijn ontstaan, is het begrijpelijk dat veel ouders niet weten wat hun kinderen eigenlijk precies voor werk doen”, zegt Anoek Eckhardt van LinkedIn Benelux. “Wij hebben de ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ in het leven geroepen zodat professionals over de hele wereld hun ouders een kijkje achter de schermen kunnen geven op hun werk en in ruil daarvoor waardevolle lessen en advies van hun ouders kunnen krijgen.’’

Uit wereldwijd onderzoek van LinkedIn blijkt dat 66% van de Nederlandse ouders goed begrijpt wat hun werkende kinderen doen voor de kost, terwijl bijvoorbeeld in Frankrijk maar 29% van de ouders weet van hun kinderen doen. Echter, bijna de helft van de Nederlandse ouders (45%) wil graag meer te weten komen over wat het werk van hun kinderen precies inhoudt. Bovendien denkt 30% van de ondervraagde ouders dat het nuttig voor de loopbaanontwikkeling van hun werkende kind kan zijn als zij beter begrijpen wat ze precies voor werk doen. In Duitsland denkt zelfs 60% van de ouders dat meer kennis over het werk van hun kinderen een positieve invloed kan hebben op hun loopbaanontwikkeling. Beroepen zoals actuaris, social media manager en socioloog behoren tot de top 10 beroepen die ouders wereldwijd het minst begrijpen.

image002

Top 10 minst begrepen banen door ouders in Nederland:

1.       Actuaris (87%)

2.       UI Designer (77%)

3.       Sales executive (71%)

4.       Social media manager (70%)

5.       Data scientist (67%)

6.       Socioloog (65%)

7.       Radiomaker (57%)

8.       Ingenieur (57%)

9.       PR-manager (57%)

10.   Investment banker (53%)

 

Top 10 minst begrepen banen door ouders wereldwijd:

1.       UI Designer (74%)

2.       Actuaris (72%)

3.       Data scientist (62%)

4.       Social media Manager (61%)

5.       Sub-editor (59%)

6.       Socioloog (52%)

7.       Radio producer (51%)

8.       Public relations manager (50%)

9.       Sport team manager (43%)

10.   Investment banker (43%)

 

De ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ vindt plaats in veertien landen; het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Nederland, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Brazilië, Australië, India, Canada, Singapore en Hong Kong. Het professionele netwerk moedigt bedrijven wereldwijd aan om deel te nemen aan dit bijzondere initiatief. Bedrijven zoals Mindjet, ontwikkelaar van samenwerkingssoftware, Regus, ‘s werelds grootste aanbieder van flexibele werkplekken, en Trulia, een toonaangevende online marktplaats voor huizenkopers, verkopers, huurders en vastgoedprofessionals, hebben zich al aangemeld.

Of je nu een ouder, medewerker, of bedrijf bent, bezoek de website om meer te weten te komen over hoe je kunt deelnemen: www.LinkedInBringInYourParents.nl.

 

Deze post is al 421 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *