Longposts als nieuwe statusupdate op LinkedIn!

Longposts als nieuwe statusupdate op LinkedIn!

Schermafbeelding 2014-02-19 om 16.02.04

 

Vandaag is LinkedIn begonnen met de uitrol van een nieuwe feature; Het plaatsen van lange blogs, zoals ook de huidige Influencers al kunnen.

Waar zijn de statusupdates?
Enkele weken terug viel er een handige functionaliteit weg, namelijk het bekijken van de statusupdates op een profiel. De officiële verklaring die ik daar toen voor kreeg van de PR afdeling was:

“In het kader van onze voortdurende inspanningen om een betere Linkedin ervaring te bouwen verwijdert LinkedIn de activiteitenfeed van het Linkedin profiel. We weten dat sommige leden graag de mogelijkheid hebben om hun recente activiteiten te tonen op hun profiel dus we onderzoeken nieuwe manieren om dit mogelijk maken. In de tussentijd kunnen leden hun recente activiteiten zien door te klikken op ‘uw updates’ vanaf de Linkedin homepage.”

Foutje, bedankt?
Dit leidde tot veel commotie bij de ‘heavy users’ omdat het best veel gebruikt werd. Sterker nog, in meerdere gesprekken die ik hier met anderen over voerde kwam het vermoeden naar boven dat deze functie misschien wel per ongeluk verwijderd was. Je weet het niet, het zou kunnen 🙂

Maar nu denk ik dat ik weet waarom dit gedaan is. De traditionele status updates gaven een hoop ruis. Kijk bijvoorbeeld naar mijn laatste actuele updates op deze pagina. Hartstikke leuk als je meer over een persoon wilt weten, maar er zit ook een hoop zinloze informatie tussen.

Alles draait om content
Content die heel goed loopt op LinkedIn zijn de blogs van de influencers. Zo kun je bijvoorbeeld de laatste adviezen van Richard Bransonvolgen, of de PR praatjes van Barack Obama. Dus LinkedIn gaat dit nu uitrollen naar de gewone gebruikers, zoals jij en ik. Vandaag zijn ze begonnen met het uitrollen van deze functie naar 25.000 leden. Ik verwacht dat wij binnen enkele weken hier ook toegang toe krijgen. En dan kunnen we los.

Een nieuwe weg
LinkedIn noemt zich door deze nieuwe feature The Definitive Professional Publishing Platform. En dat is precies wat ze willen. Ze willen dat hun gebruikers LinkedIn steeds meer gaan gebruiken als vaste plek. Je nieuws via Pulse en nu ook je blogs direct op LinkedIn plaatsten, in plaats van linkjes naar je blog. De tijd dat LinkedIn puur diende als digitale rolodex is voorbij. Het gaat om connecten, leren en delen. Daar is dit een hele goede stap in.

En hoe ziet dat er dan uit?

Als je nu op de LinkedIn homepage bent, kun je een statusupdate plaatsen. Dat ziet er zo uit:

Schermafbeelding 2014-02-19 om 16.09.26

Dat gaat vervangen worden door een uitgebreidere functie, de LongPost. Volgens LinkedIn gaat dat er dus zo uit zien. Veel opmaak mogelijkheden en om een grote boodschap te plaatsen.

 


LinkedIn-Publishing-Tool-for-Members1-640x364

Bron: vertrouwelijk

Deze post is al 768 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *