LinkedIn is sinds twee dagen bezig met het uitrollen van een nieuwe profiel-layout (zie boven). De nieuwe lay-out wordt gefaseerd uitgerold, maar zorg dat je profiel er alvast klaar voor is.
Eerder schreef ik al hoe belangrijk de body van je profiel is, nu is het ook echt de body van je profiel geworden. Zorg dus dat deze in orde is.
De belangrijkste wijziging is dat de foto nu prominent aanwezig is. Zorg dat je hier een professioneel uitziende foto hebt staan. Een aantal tips voor je foto:
- Maak hem niet zelf met je webcam of mobiele telefoon. Vraag iemand met een professionele camera dit te doen of schakel een goede fotograaf in.
- Zorg dat je herkenbaar bent op de foto, dus niet te dichtbij, niet te veraf en niet te donker;
- Zorg dat je foto groot genoeg is.
Daarnaast zie je dat de headline ook duidelijk aanwezig is. Zet deze dus ook even goed. Hoe? Dat lees je hier.
Onderin zie je de public URL genoemd. Hoe je deze moet aanpassen heb ik hier beschreven.
En tenslotte is het volgende mooie dat ze aangepast hebben, de contact info. Als je op Contact Info klikt zie je meteen alle nodige gegevens om met iemand in contact te komen. Daarvoor moest je voorheen helemaal naar beneden scrollen.
Hoe je deze aanpast, voor de Externe Links, vind je hier.
Conclusie:
LinkedIn is op de goede weg om haar succesvolle site aantrekkelijker en moderner te maken. Ik ben benieuwd wat de volgende stap gaat worden? Misschien een volledig zelf aan te passen lay-out voor de company pages?
@DvanTurenhout @emailmonday En iedereen is natuurlijk sowieso bezig met het updaten van zijn profiel nav deze tips http://t.co/Jf62mdU8
@huubmutsaers Maar je Headline is het belangrijkste http://t.co/Jf62mdU8
LinkedIn-foto nu nog belangrijker! (http://t.co/ACHRBk3K). Laat je profielfoto maken door een professionele fotograaf. http://t.co/kpYCDolZ
Profielfoto op LinkedIn nog belangrijker met nieuwe lay-out http://t.co/UsZ1OAs2 (via @jwalphenaar)
Pingback: Het nieuwe visitekaartje: je profielfoto! | Erik van Rosmalen – Tekst en Fotografie