Zelf de afbeelding bij een statusupdate bepalen op LinkedIn

Zelf de afbeelding bij een statusupdate bepalen op LinkedIn

Vraag:

Vandaag kwam deze vraag binnen:

“Hoe zorg ik er voor dat wanneer ik een pagina of artikel vanaf een website “deel” via LinkedIn, de bijbehorende afbeelding correct word weergegeven op LinkedIn?
Wat is het beste formaat van zo’n afbeelding, en hoe kan ik de weergave van het bericht vooraf controleren?”

Antwoord:

Je kunt op LinkedIn content delen vanaf andere plekken op het web. Bijvoorbeeld artikelen, blogposts, video’s etc… LinkedIn pakt hierbij, indien de website goed ingericht is, automatisch de afbeeldingen uit het betreffende artikel. Bij LinkedIn is het niet mogelijk een andere afbeelding te kiezen, maar bij alternatief 2, onderaan de post laat ik zien hoe je dit met een externe tool doet.

Waneer je een artikel wilt delen kun je twee methoden gebruiken: de deelknop of de URL inplakken in je status update.

1. Deelknop

Veel websites hebben onder artikelen of blogposts een aantal social media buttons staan. Vaak ook voor LinkedIn, zoals je hier ziet.

Schermafbeelding 2016-04-14 om 11.56.57

Wanneer je hier op klikt verschijnt er een popup venster van LinkedIn.

Als de site goed ingericht is, zal LinkedIn de inhoud van deze pagina meteen laten zien:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 11.57.03

Als het artikel meerdere afbeeldingen heeft (in dit voorbeeld 2) kun je kiezen welke je wilt tonen. Tevens kun je de omschrijving nog aanpassen als je die niet goed genoeg vindt:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 11.57.10

Je kunt hier niet zelf een andere afbeelding toevoegen.

2. Direct URL inplakken

De tweede mogelijkheid is dat je de URL van het artikel kopieert en vervolgens deze inplakt in je status update:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 11.57.19

Ook hier kun je kiezen welke afbeelding je wilt. Maar het is niet mogelijk een andere afbeelding toe te voegen.

Alternatief: foto delen

Wanneer je niet tevreden bent met de opgegeven foto/afbeelding, kun je er ook voor kiezen om een afbeelding te delen op LinkedIn en daar de link bij plaatsen:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 11.57.26

Het beste hierbij is een afbeelding van 1024×768 (standaard maatje). Maar ook dit is niet de echte oplossing.

De echte oplossing wordt gevonden bij een externe tool namelijk Buffer. Een tool waarmee je, eventuele geagendeerd, content kunt delen op diverse platformen. Zolang je gebruik maakt van drie accounts is het gebruik gratis.

Alternatief 2: Buffer.

Bij buffer kun je direct de link inplakken die je wilt publiceren. Net als LinkedIn haalt buffer ook de inhoud direct uit de link, maar heb je de mogelijkheid een andere afbeelding te kiezen:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 12.10.17

Wanneer je een afbeelding upload, zal buffer deze meenemen in je statusupdate op LinkedIn. Je kunt ook meteen je omschrijving aanpassen die in je statusupdate komt en vervolgens de update delen:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 12.10.24

Als ik nu vervolgens kijk bij de door mij geplaatste updates, zie ik dat de nieuwe afbeelding is meegenomen:

Schermafbeelding 2016-04-14 om 12.10.31

Tada!

Vond jij deze workaround handig? Deel hem dan ook op Social Media en LinkedIn.

Heb jij ook een vraag die je behandeld wilt zien? Stel hem dan via het vragen formulier en ik ga hem voor je beantwoorden!

En vergeet niet je in te schrijven voor de nieuwsbrief!

 

 

Deze post is al 6703 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *