Niet meer kunnen inloggen op LinkedIn omdat je je dat mailadres niet meer hebt

Niet meer kunnen inloggen op LinkedIn omdat je je dat mailadres niet meer hebt

Ik krijg de laatste dagen, nadat het lek van LinkedIn leidde tot een mailactie van LinkedIn naar 160.000.000 gebruikers die hun wachtwoord na 2012 niet meer hebben veranderd, veelvuldig de vraag hoe mensen nu moeten inloggen.

De situatie:

  • LinkedIn heeft naar je primaire adres een mail gestuurd met het verzoek een nieuw wachtwoord aan te maken;
  • Je hebt geen toegang meer tot dit e-mail adres want je gebruikt dat niet meer of werkt niet meer bij die organisatie;
  • Je hebt nooit een tweede e-mail adres ingevuld.

Dan heb je een probleem. Gelukkig biedt LinkedIn daar een oplossing voor, maar in verband met veiligheidsoverwegingen, is dit best een lastige.

LinkedIn wil namelijk zeker weten dat jij het bent, om identiteitsfraude te voorkomen. Om dit te kunnen uitvoeren moet je er voor zorgen dat je de volgende zaken hebt:

  • Je paspoort
  • Een computer met webcam of een smartphone
  • Een e-mail adres waar je wel bij kunt.

Vervolgens moet je op deze link klikken

en daar zowel je oude als nieuwe mailadres opgeven.

Schermafbeelding 2016-06-08 om 20.54.00

Nadat dit geregeld is, moet je er voor zorgen dat je zowel een tweede e-mailadres koppelt aan je account en je telefoonnummer. Dan hoef je dit in de toekomst niet meer te doen.

Succes!

Bovenstaande link komt van de officiële help pagina van LinkedIn. Check dit, neem nooit zomaar iets van iemand aan op het gebied van privacy.

Deze post is al 3962 keer gelezen.

10 april – LinkedIn Masterclass Social Selling door LinkedIn expert Jan Willem Alphenaar

Klassikaal maar afgestemd op jouw behoefte

Iedere deelnemer aan een LinkedIn training heeft eigen doelen. Specifieke onderwerpen die hij of zij graag behandeld wil zien. Dit wordt meegenomen in de training. Voorafgaand aan de training krijg je een vragen formulier waarop je deze specifieke wensen kunt aangeven. Meer weten? Klik hier!

2 comments

  • Ik kan telefonisch geen contact opnemen. Ik wil mij nl als nieuw lid aanmelden, maar krijg door dat mijn mailadres al in gebruik is. Ik heb mij niet eerder ingeschreven bij Linked in. Hoe nu verder

    Reply
    • Hallo Anna,

      Dan moet je proberen in te loggen met je mailadres en vragen om een nieuw wachtwoord. Dat wordt dan naar je mailadres gestuurd en dan kun je er in. Wie het profiel heeft aangemaakt is wel onduidelijk want dan kan alleen door de bevestigingen die op jouw mailadres zijn binnengekomen te bevestigen. Succes!

      JW

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *